O myjniach i samochodach

kim) dla jego najbliższego otoczenia. Posiadając znajomego lub członka rodziny o takiej pasji możemy szybko a przede wszystkim w bardzo oszczędny sposób utrzymać nasz pojazd w idealnym stanie. Naprawa auta lub wymiana części przep

Dodane: 02-11-2016 04:06
O myjniach i samochodach

Domowy mechanik samochodowy

Jak się okazuje, motoryzacja może stanowić bardzo korzystne zainteresowanie nie tylko dla fana tej dziedziny, ale również (a może przede wszystkim) dla jego najbliższego otoczenia. Posiadając znajomego lub członka rodziny o takiej pasji możemy szybko a przede wszystkim w bardzo oszczędny sposób utrzymać nasz pojazd w idealnym stanie. Naprawa auta lub wymiana części przeprowadzona przez fana motoryzacji będzie stanowiła dla niego doskonałą rozrywkę, natomiast dla nas będzie to sposób na uniknięcie wydatków związanych ze zleceniem tej pracy profesjonalnemu mechanikowi. Nic więc dziwnego, że większość osób zainteresowanych różnego rodzaju pojazdami świadczy takie usługi, jak wymiana części w gronie znajomych czy najbliższej rodziny.


Chęć posiadania luksusowego samochodu

Wybór samochodu to niejednokrotnie spore wyzwanie. Choć chcielibyśmy zostać posiadaczami naprawdę luksusowego pojazdu, zazwyczaj nasza kieszeń nam na to nie pozwala. Gdy trzeba podjąć decyzję, bardzo często chcemy zasięgnąć porady jakiegoś eksperta motoryzacyjnego, czy to w rodzinie, czy wśród znajomych. Posiadanie stylowego auta spowoduje, że wielu ludzi będzie nam zazdrościło, jednak z drugiej strony w takim przypadku nieraz koszt inwestycji jest wyższy niż zysk z niej osiągnięty. Nic więc dziwnego, że większość osób decyduje się na praktyczne, wygodne samochody, którymi może przemieszczać się nie tylko cała rodzina, ale można także zmieścić wiele w bagażniku i przewieźć nawet na dalekie odległości.


O budowie opon

W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną.
Zalety (w stosunku do opon radialnych):

wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne

Wady (w stosunku do opon radialnych):

mniejsza precyzja prowadzenia
znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
zwiększone zużycie paliwa

Opona radialna (promieniowa)

W oponie radialnej osnowa ułożona jest promieniowo (radialnie ? stąd nazwa), czyli pod kątem 90°. Dla jej wzmocnienia stosuje się warstwy opasania. Takie ułożenie osnowy powoduje większą elastyczność boku opony, a warstwy opasania zapewniają usztywnienie bieżnika, co odpowiednio poprawia zachowanie się podczas jazdy po łuku i zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
Zalety (w stosunku do opon diagonalnych):

precyzyjne prowadzenie
mniejsze zużycie paliwa

Wady (w stosunku do opon diagonalnych):

niska odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne
konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu

Opona dętkowa

Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka. Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type).
Opona bezdętkowa

Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona. Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocniona stopka. Oponę bezdętkową oznacza się TL (z ang.: Tube-less).
Opona "runflat"

Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h. W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę. W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność6. Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponach

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna



© 2019 http://dziennik.ostroda.pl/